Přepočítáváme

 
Pondělí - Pátek9 - 17 hod.
KancelářeNárodní 58/32, Nové Město, 110 00 Praha 1
Navštivte nás na sociálních sítích

VOP

 

OBCHODNÍ A UŽIVATELSKÉ PODMÍNKY SEČTENO A MOJESECTENO.CZ

  1. Úvod

 

Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti mezi SEČTENO s.r.o., se sídlem Národní 58/32, 110 00 Praha 1, IČ: 015 24 241, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl C, vložka 207290 (dále jen „poskytovatel“) a třetími osobami (dále jen „objednatel“) v rámci plnění smlouvy o spolupráci (dále jen „smlouva o spolupráci“) a při užívání aplikace mojesecteno.cz dostupné na internetové adrese www.mojesecteno.cz, která obsahuje uživatelské rozhraní webové aplikace (dále jen „webová aplikace“).

 

  1. Smlouva o spolupráci

 

2.1. Smluvní strany činí nepochybným, že smlouva o spolupráci může být uzavřena pouze písemně. Za písemné uzavření smlouvy o spolupráci se považuje i uzavření takové smlouvy prostřednictvím softwaru umožňujícím připojení elektronického podpisu, je-li zachycen obsah právního jednání a jsou určeny jednající osoby.

2.2. Smluvní strany mohou nad rámec smlouvy o spolupráci uzavřít dohodu o některých doplňkových službách v návaznosti na specifické potřeby objednatele. Taková dohoda může být uzavřena rovněž pouze písemně, avšak s tím, že za písemné uzavření smlouvy o doplňkových službách se považuje i závazné odsouhlasení cenové nabídky ze strany objednatele elektronickou poštou. Dohoda o doplňkových službách je v takovém případě uzavřena okamžikem, kdy na výzvu poskytovatele o závazné odsouhlasení cenové nabídky doručí na emailovou adresu poskytovatele objednatel odsouhlasení takové cenové nabídky. Potvrzení cenové nabídky přitom musí být odesláno z emailu a doručeno na email, které jsou ve smlouvě o spolupráci (čl. 10.4.) uvedeny jako kontaktní email smluvních stran. 

Poskytovatel není povinen návrh dohody učinit, zejména v případě, kdy není schopen zajistit poskytování doplňkových služeb či v případě předchozího porušení povinností objednatelem vůči poskytovateli.

2.3. V rámci uzavřené smlouvy o spolupráci se objednatel zavazuje k poskytování kompletních, srozumitelných, jednoznačných, pravdivých a aktuálních informací poskytovateli. To zahrnuje dodávání důležitých informací bez předchozího požadavku a jejich okamžité sdílení. Objednatel je dále povinen okamžitě oznamovat poskytovateli všechny okolnosti a události, které by mohly ovlivnit průběh a kvalitu poskytovaných služeb, včetně informací o kontrolách, postupech pro vyjasnění nejasností, podávání daňových prohlášení, nebo o aktivitách souvisejících s pojistným pro sociální zabezpečení a veřejné zdravotní pojištění. Zároveň je objednatel povinen sdělit veškeré informace, které umožní poskytovateli adekvátně hodnotit potenciální rizika spojená s poskytováním jeho služeb.

2.4. Poskytovatel v rámci plnění svých povinností vychází z materiálů, dokumentů a údajů, které mu byly předány objednatelem. Kromě případů, kdy zákon stanoví jinak, plně důvěřuje jejich pravdivosti a úplnosti. Celkovou odpovědnost za přesnost a úplnost těchto materiálů, dokumentů a údajů tedy nese objednatel. Pokud objednatel poskytne kopie, zaručuje jejich shodu s originály, aniž by tím byly dotčeny jeho zákonné povinnosti, jako je například archivace. Když objednatel poskytne informace bez podkladů pro účely služeb, domluví se strany, že poskytovatel bude postupovat výhradně na základě těchto údajů, bez nutnosti dalšího ověřování, ledaže zákon stanoví jinak. Na požádání poskytne objednatel veškeré informace nebo instrukce písemně. Jakékoli nedostatky, chyby nebo nesrovnalosti v materiálech, dokumentech nebo informacích, na které poskytovatel upozorní, musí objednatel bez zbytečného odkladu napravit.

2.5. Objednatel bude podklady a informace dodávat poskytovateli prostřednictvím webové aplikace, případně prostřednictvím sběrného emailu poskytovatele, který bude objednateli po uzavření smlouvy o spolupráci sdělen. V odůvodněných případech strany mohou dohodnout alternativní způsoby doručení, zejména pak: doručení podkladů ve fyzické podobě na adresu určenou poskytovatelem, předávání podkladů prostřednictvím datového propojení s interním systémem objednatelem, či prostřednictvím jiného propojení.

2.6. Poskytovatel se zavazuje zpracovávat dodané dokumenty ve lhůtách stanovených ve smlouvě o spolupráci. V případě, že dodané dokumenty nesplňují předpoklady k zúčtování, vyzve poskytovatel objednatele k nápravě. Objednatel se zavazuje na takovou výzvu k nápravě reagovat nejpozději do 2 pracovních dnů.

2.7. Objednatel se zavazuje poskytovateli uhradit za poskytování služeb odměnu stanovenou ve smlouvě o spolupráci, případně odměnu dohodnutou v dohodě o poskytování doplňkových služeb.

2.8. Není-li ve smlouvě o spolupráci stanoveno jinak, je odměna poskytovatele za služby splatná vždy do čtrnácti (14) dnů od skončení měsíce, za který je placena, a to na základě vyúčtování zaslaného poskytovatelem objednateli. Náhrada nákladů je splatná vždy společně s těmi službami, za jejichž účelem byl náklad poskytovatelem vynaložen.

2.9. Objednatel se zavazuje nahrazovat poskytovateli všechny přímé náklady vynaložené poskytovatelem v souvislosti s poskytováním služeb (zejména náklady na soudní či správní poplatky, poštovné).

2.10. V případě, že je tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, bude k odměně poskytovatele za poskytování služby připočtena daň z přidané hodnoty nebo jiná obdobná daň.

2.11. V případě prodlení objednatele s placením odměny poskytovatele vzniká poskytovateli právo na úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.

2.12. V případě prodlení objednatele s placením odměny poskytovatele nebo její části je poskytovatel oprávněn přerušit plnění jakýchkoliv svých povinností vůči objednateli, včetně poskytování služeb, a to až do okamžiku uhrazení všech závazků objednatelem.

2.13. Poskytovatel je oprávněn v rámci poskytování služeb ze smlouvy o spolupráci využít dalších poskytovatelů. V takovém případě však odpovídá za kvalitu a správnost služeb tak, jako kdyby služby poskytovatel objednateli sám.

 

III. Účet uživatele

 

3.1. Objednatel může přistupovat do svého uživatelského účtu prostřednictvím rozhraní webové aplikace. V uživatelském účtu může objednatel zejména provádět správu svých údajů, vkládat a odstraňovat dokumenty a provádět jejich správu, včetně zadávání pokynů poskytovateli k zaúčtování dokumentů.

3.2. Poskytovatel zprovozní uživatelský účet objednatele zpravidla do 5 pracovních dnů od uzavření smlouvy o spolupráci.

3.3. Údaje a dokumenty vkládané a uváděné objednatelem v uživatelském účtu jsou poskytovatelem považovány za správné a platné. Poskytovatel není povinen ověřovat správnost a platnost vkládaných údajů.

3.4. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem (tvořeným adresou elektronické pošty) a heslem. Objednatel je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že poskytovatel nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany objednatele.

3.5. Poskytovatel negarantuje 100 % dostupnost webové aplikace. V případě existence výpadku, který může ovlivnit schopnost smluvních stran plnit své povinnosti ze smlouvy o spolupráci, se strany dohodly, že k předávání údajů, dokumentů a k výměně informací budou využity alternativní způsoby, zejména např. sběrný email, který bude objednateli ze strany poskytnut, případně jiná forma předání. Poskytovatel může objednateli znemožnit využívat uživatelský účet, a to zejména v případě, že objednatel poruší své povinnosti ze smlouvy o spolupráci (včetně obchodních podmínek).

 

  1. Webová aplikace

 

4.1. Webovou aplikaci mohou kromě uživatele užívat rovněž fyzické osoby, kterým poskytovatel na základě žádosti objednatele zřídí přístup. K zahájení užívání webové aplikace uživatelem je nezbytný souhlas uživatele se zpracováním jeho osobních údajů poskytovatelem. Objednatel je povinen zajistit, aby další fyzické osoby, kterým bude zřízen přístup k uživatelskému účtu, dodržovaly povinnosti ze smlouvy o spolupráci a těchto obchodních podmínek. V případě porušení ze strany těchto osob odpovídá objednatel poskytovateli tak, jako kdyby takové porušení zapříčinil sám.

4.2. Objednatel nesmí používat při užívání webové aplikace mechanismy, nástroje, programové vybavení nebo postupy, které mají nebo by mohly mít negativní vliv na provoz zařízení poskytovatele, bezpečnost webové aplikace či dalších uživatelů webové aplikace.

4.3. Objednatel nesmí vyvíjet jakoukoli činnost, která by směrovala k omezení nebo zastavení provozu serveru poskytovatele, ani nesmí jakékoli třetí osobě k takové činnosti napomáhat. Tento zákaz se vztahuje i na jakékoli užívání automatizovaných požadavků ze strany uživatele, či jakýchkoli programátorských změn webové aplikace.

 

 

  1. Odpovědnost za vady

5.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti poskytovatele za vady služeb se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, a to konkrétně ustanoveními § 1914 a násl. občanského zákoníku. Není-li obecně závaznými právními předpisy stanoveno jinak, poskytovatel odpovídá objednateli pouze za zaviněné porušení právních povinností. Objednatel může uplatnit svá práva vyplývající z odpovědnosti poskytovatele za vady služeb u poskytovatele zejména na adrese jeho sídla.

5.2. Objednatel si je vědom, že poskytovatel za provoz a funkčnost vlastní datové sítě, hardwarového a softwarového vybavení, zálohování dat, či případných zásahů třetích osob do webové aplikace nenese odpovědnost.

5.3. Poskytovatel není poskytovatelem právních služeb. Veškeré právní dokumenty, které poskytovatel poskytne objednateli mají pouze ilustrativní charakter a není-li dohodnuto jinak, neodpovídá poskytovatel za jejich správnost a úplnost.

5.4. Dojde-li ke vzniku škody na straně objednatele, která není důsledkem úmyslného jednání nebo hrubé nedbalosti poskytovatele, domluvily se strany na omezení výše odškodnění na maximálně 5 milionů Kč. Obě strany prohlašují, že s ohledem na charakter poskytovaných služeb považují takové omezení za přiměřené.

5.5. Poskytovatel nenese odpovědnost za škody vzniklé z rizik, na která předem objednatele upozornil, ale objednatel se taková rizika rozhodl přijmout (ať už výslovným souhlasem, či svojí nečinností).

5.6. Zpochybní-li daňový či jiný úřad jakákoli stanoviska poskytovatele, je objednateli i po skončení smlouvy o spolupráci povinen umožnit poskytovateli obhajobu těchto stanovisek.

 

 

  1. AML

6.1. Poskytovatel je povinnou osobou ve smyslu zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „AML zákon“); při plnění povinností ze smlouvy o spolupráci jsou strany povinny plnit veškeré povinnosti vyplývající z AML zákona. Poskytovatel je oprávněn po objednateli vyžadovat informace, dokumenty a další podklady za účelem jeho identifikace a kontroly a objednatel je povinen mu je poskytnout v souladu s obecně závaznými právními předpisy, nejpozději však vždy do pěti (5) dnů od jejich vyžádání poskytovatelem.

6.2. Pokud tak poskytovatel neučinil před uzavřením smlouvy o spolupráci, je oprávněn kdykoliv po dobu účinnosti smlouvy o spolupráci vyzvat objednatele k provedení identifikaci objednatele v plném rozsahu dle ustanovení § 8 AML zákona, tj. formou identifikace provedené za fyzické přítomnosti objednatele nebo osoby oprávněné za něj jednat; objednatel je v takovém případě povinen se na místo určené ve výzvě poskytovatele za účelem provedení identifikace dostavit v souladu s obecně závaznými právními předpisy, nejpozději však vždy do pěti (5) dnů od vyžádání poskytovatelem. Objednatel bere na vědomí, že odmítnutí poskytnutí součinnosti s provedením identifikace může být považováno za znak podezřelého obchodu ve smyslu AML zákona.

6.3. Objednatel po dobu trvání příkazní smlouvy informuje poskytovatele o veškerých změnách, které by mohly mít vliv na správnou identifikaci či kontrolu objednatele dle AML zákona.

 

VII. GDPR

7.1. V rámci plnění povinností ze smlouvy o spolupráci jsou poskytovatel a objednatel společnými správci osobních údajů ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, známého jako Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). V souladu s tímto nařízením informuje poskytovatel objednatele o následujících aspektech zpracování osobních údajů:

 

Účely zpracování osobních údajů: Osobní údaje jsou zpracovávány za účelem plnění smlouvy mezi objednatelem a poskytovatelem a za účelem plnění zákonných povinností vyplývajících z této smlouvy, zejména v oblasti účetnictví a daní.

Doba uchovávání osobních údajů: Osobní údaje budou uchovávány po dobu, která je nezbytně nutná pro plnění účelů, pro které byly údaje shromážděny a zpracovány, a dále v souladu s příslušnými zákonnými požadavky na uchovávání účetních a daňových záznamů.

Příjemci osobních údajů: Příjemci osobních údajů mohou být subdodavatelé poskytovatele a orgány veřejné moci, pokud je to nezbytné pro plnění smluvních nebo zákonných povinností.

Práva subjektu údajů: Jako subjekt údajů máte právo na přístup k vašim osobním údajům, právo na opravu nebo vymazání údajů, právo na omezení zpracování, právo vznést námitku proti zpracování a právo na přenositelnost údajů. Pro uplatnění těchto práv, nebo pokud máte jakékoli dotazy či obavy týkající se zpracování vašich osobních údajů, prosím, kontaktujte nás

 

Další podrobnosti mohou být stanoveny v zásadách ochrany osobních údajů.

 

7.2. V souvislosti s provozem webové aplikace a mobilní aplikace může ze strany poskytovatele (z popudu objednatele) docházet ke zpracovávání osobních údajů třetích osob – fyzických osob evidovaných v rámci databáze webové aplikace. Z těchto důvodů bude v takovém případě součástí smluvních vztahů mezi poskytovatelem a objednatelem také zvláštní smlouva o zpracování osobních údajů ve smyslu ustanovení čl. 28 odst. 3 nařízení GDPR.

7.3. Objednatel souhlasí se zasíláním informací a obchodních sdělení ze strany poskytovatele souvisejících se službami nebo podnikem poskytovatele na adresu objednatele a se zasíláním obchodních sdělení třetích osob na adresu objednatele. Tento souhlas může objednatel kdykoli odvolat.

 

VIII. Závěrečná ustanovení

8.1. Pokud vztah související s užitím webové stránky nebo právní vztah založený smlouvou o spolupráci obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem, zejména občanským zákoníkem.

8.2. Smluvní strany vylučují užití ustanovení §§ 557, 1748, 1799, 1800, 2435, 2440 a 2443 občanského zákoníku. 

8.3. V případě sporů, které nebudou smluvními stranami vyřešeny smírnou cestou, dohodly se smluvní strany na výlučné místní příslušnosti soudů podle sídla poskytovatele.

8.4. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné, neúčinné či se k němu nepřihlíží, nebo se takovým stane, namísto takových ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se takového ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost či účinnost ostatních ustanovení.

8.5. Poskytovatel je oprávněn postoupit práva a povinnosti ze smlouvy o spolupráci na třetí osobu, s čímž objednatel souhlasí.

8.6. Smluvní strany sjednávají, že poskytovatel může obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu jednostranně změnit. Změna obchodních podmínek musí být objednateli oznámena elektronickou poštou na adresu uvedenou ve smlouvě o spolupráci. Změnu obchodních podmínek může objednatel odmítnout. V takovém případě se má za to, že písemně vypověděl smlouvu o spolupráci v obecné výpovědní době stanovené ve smlouvě o spolupráci. Vyslovením souhlasu s novou verzí obchodních podmínek pozbývají původní obchodní podmínky platnosti a nová verze se stává nedílnou součástí smlouvy o spolupráci.

8.7. V případě jakýchkoli rozporů mezi zněním obchodních podmínek a smlouvy o spolupráci, má přednost znění smlouvy o spolupráci.