Rádi byste do firmy nakoupili víc zboží, abyste nemuseli neustále řešit docházející zásoby. Větší objem objednávek se pro vás ale zákonitě rovná většímu množství najednou vydaných peněz. Proto se přirozeně ptáte: Kdy se mi vyplatí nakupovat ve větších objemech u velkododavatele?
Raději byste se ale měli zeptat: Je pro mě nákup od velkého dodavatele výhodný? Odpovědí je rozhodné ano. A to hned z několika důvodů.
Prvním a pro podnikání zcela zásadním motivem je úspora peněz. Jakmile se dodavateli zavážete, že odeberete větší množství jeho zboží, ochotně vás odmění množstevní slevou. Ta se samozřejmě liší u každého typu zboží i konkrétního dodavatele, rozhodně se o ni ale vyplatí usilovat. Pohybuje se totiž nikoliv v jednotkách, jako u maloobchodu, ale až v desítkách procent.
Kromě ceny samotného zboží ušetříte i náklady na dopravu a administrativu. Zdá se vám to nepodstatné? Je důležité si uvědomit, že každou novou objednávku také vyřizují lidé, a výdaje se hromadí. Organizace nákupu, papírování… Spolu s objemnější objednávkou mohou sice růst náklady na skladování většího množství zboží, zpravidla však nepřevyšují náklady na víc separátních objednávek. Pokud se rozhodnete nakoupit u velkého dodavatele například jednou měsíčně, zpětně pak snadno zjistíte, kolik peněz i času vám nákup šetří.
Pokud často nakupujete spotřební materiál, můžete využít služby takzvaných agregátorů. To jsou případy, kdy víc společností nakoupí na jednu firmu a zboží si potom rozdělí. Tím mohou výrazně ušetřit i na zmiňovaných nákladech na logistiku. Podobné služby nabízí i Sečteno. Zajímá vás, jak vám s dodávkami zboží můžeme pomoci? Kontaktujte nás.
Čtěte také:
Prověřte si obchodního partnera
5 důvodů, proč vám kontrolní hlášení nedá spát