Je zřejmé, že oblek je vaším pracovním nástrojem. Přesto naše jednoznačné doporučená zní: bez loga firmy rozhodně ne!
Zcela běžně se potkáváme s požadavky našich zákazníků, abychom jim zaúčtovali výdaje za obleky, kravaty, košile nebo kostýmy a halenky jako daňově účinné náklady. Naši zákazníci často vychází z této logiky:
- tyto věci souvisí s mým podnikáním – bez obleku/kostýmu za klientem nejdu,
- je to tedy pracovní nástroj stejně jako pro zedníka montérky.
Také mezi lidmi koluje “rada”, že je třeba na oblek/kostýmek našít logo firmy, vyfotit se v něm a tuto fotku mít pro finanční úřad jako důkaz toho, že ho používáte výhradně v práci.
Naše zkušenosti velí jednoznačně: obleky, košile, kravaty či kostýmy a halenky nelze účtovat jako daňově účinné výdaje. Finančnímu úřadu neprokážete, že tyto věci nosíte výhradně při práci a mimo ni je na sebe nevezmete. Tedy souvislost s podnikám je sice zřejmá, ale věci zároveň nesmí sloužit pro soukromé účely (což zpravidla slouží).
Vzhledem k tomu, že prokázat, že výše jmenované položky rozhodně nepoužíváte i k soukromým účelům prakticky nelze, zní naše doporučení jednoznačně.
Výdaje za oblečení vůbec do daňově účinných výdajů nepatří.
Výjimku tvoří obleky a oblečení, kde je skutečně z objektivních důvodů našité logo firmy. Dalším zcela oprávněnou položkou, kterou lze daňově uplatnit, jsou stejnokroje zaměstnanců (například McDonald), které nechá ušít firma, zaměstnanci je povinně nosí v práci a je zřejmé, že v pracovním oblečení ve svém volném čase nechodí.
DOPORUČTE NÁM KLIENTA A ZÍSKEJTE OBA 2.000 KČ!
V případě, že s námi klient podepíše smlouva na 12 měsíců s výpovědní dobou na 6 měsíců, je odměna vaše.