I když se každý startup na začátku tváří sebevědomě a perspektivně, často vlastní ideje nedokáže naplnit a navzdory úvodní urputné snaze to až 90 % projektů zabalí. Příčin je mnoho a najdeme mezi nimi i problémy s financemi – a to nejen ve smyslu jejich nedostatku, ale i špatného finančního managementu. Toho se ale můžete celkem jednoduše vyvarovat.
Podle výzkumu, který vychází z dat o celkem dvou stech neúspěšných startupových projektech, se na prvním místě příčin jejich selhání objevuje nefunkční byznys model, nedostatek peněz, malý tah na branku, nízký počet investorů, problémy technického charakteru a problémy s produktem. První faktor, tedy špatný byznys model (neboli nápad, který se neuchytil), uvedla čtvrtina ze zkoumaných startupů. Nedostatek financí je hned v závěsu a další problémy – spojené se samotným financováním i s jeho organizací, tím pádem i s účetnictvím – se prolínají celým seznamem jako červená nit.
Nikdo nemá zázračnou křišťálovou kouli a mnoho problémů, které časem přijdou, zkrátka není možné předvídat. Může to být nečekaný vývoj na trhu, vstup výrazně lepšího konkurenta nebo třeba nespolehlivost zaměstnanců. Zkušenosti odborníků ze Sečteno,- však ukazují, že mnoha potenciálním nebezpečím se předejít dá – a to celkem jednoduše: Pečlivým monitorováním účetnictví a sledováním všech trendů a ukazatelů, které vám o vašem byznysu mohou říct to podstatné a mnohdy i to rozhodující.
Kvalitní účetní ušetří čas. Zní to triviálně? Když se nad tím zamyslíte, čas a především čas je to, co je při rozjezdu startupu potřeba. V začátcích a ještě dlouho po tom, co váš byznys poběží, budete neustále na telefonu, e-mailu nebo v terénu. A řešit do toho ještě fakturaci, platební příkazy, daně, mzdovou agendu a všechny další doklady? Na to jednoduše nebudete mít – čas.
Je to investice, která se brzy vrátí. Odkládáte pořízení účetní na někdy nebo na „až na to bude čas a prostředky“? Pak už může být pozdě. Jakmile se vaše firma rozjede na plné obrátky, finanční agenda se rozroste a pokud sami nejste odborníci na účetnictví, snadno se v záplavě procesů, povinností, dokladů a termínů ztratíte. Účetní, která bude váš byznys znát od začátku, vám díky odborným znalostem vše zorganizuje a pomůže ušetřit na daních, výdajích, odpisech a mnoha dalších položkách.
Svoje peníze budete mít v pořádku. Co to znamená? Účetní vám pohlídá všechny výdaje, příjmy, platby zaměstnancům – a to včetně evidence dokladů. Nebudete se muset bát, že vás další rok čeká strašák – finanční úřad se zprávou, že jste špatně vedli daňovou evidenci a že je čas zaplatit tučnou pokutu.
Získáte na svoji stranu odborníky na startupové finance. Klienty Sečteno je mnoho úspěšných startupových společností. Díky tomu máme podrobný přehled o tom, co startupy ve finanční oblasti nejvíc pálí, co si určitě pohlídat a čemu se naopak vyhnout.
Se všemi těmito faktory, které zcela zásadně ovlivňují váš byznys a mohou i rozhodnout o tom, jestli budete mít úspěch, vám pomůže Sečteno. Bude vaší spolehlivou účetní, která vše ohlídá a dobře poradí.